Klima aletinin tarihi âdemiyet kadar eskidir. İlk insanlar varlık ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor sağlamak dâhilin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin su gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk makro kullanım vadiını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dakika 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail fen vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, elan rahatlık ve mübarek yaşayabilmek dâhilin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima fazla olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işçilikyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik evet. Artık klima namevcut işçilikyerlerinde kimse çtuzakışmak istememektedir. Önce işçilikyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinlemek dâhilin kullanılan bir aparey olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak dâhilin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima kullanım tuzakışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde nispeten karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana yakışır seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, sağlıklı montaj icraatının bünyelmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin indinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima apareyı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak önemsiz bir muayene bünyelmalıdır.