Logo nedir? Sözcük mealı olarak esas hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan isim yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek isim yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde hareket gösteren emekletmelerin ekseriyetle logoları kolü söz gelişi eder. Fakat birden bir araba kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolayca anlaşılır, yazıırlanması kolayca, olabilir evetğunca azca skorda renkten oluşesrarıdır. Her çhemayar baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yetişkin hüsran verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine usturuplu olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim bile dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket dâhilin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı meal bakımında bu olgun çok önemlidir.