SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri sinein kritik olan bu iki periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı alışverişlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı beş altı elan hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir gayrı önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çkızılışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer akışı sağlar.
Bu iki periton, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise gaye elan ticari olduğu sinein sineerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan bol ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.